christinau

Alla inlägg under juni 2011

Av Christina - 27 juni 2011 16:01

Midsommar är nu över och hur vi firade den är en annan historia  
Denna blomman är bland dom finaste jag vet: Jungfru Marie Nycklar:

 Idag för 3 år sen fick vi samtalet som ingen förälder någonsin vill ha: Stefan hade varit med om en allvarlig olycka.....Men idag lever han ett vanligt liv och det är det som betyder något  

Nu vet jag varför mina kommentarer klipps på mitten: Det blir när jag gör tecknet för hjärtan. Så det avstår jag från framöver.

Men istället fattar jag inte varför inte kommentarerna syns??? Jag har satt kryss i rätt rutor och allt...Och även svarat på kommentarerna...Jag fattar inte varför det ska krångla så...

Idag fick jag ett fruktansvärt tråkigt sms....En vän har förlorat inte "bara" en av sina hundar utan 2 på samma gång....Fy vad jag tycker sånt är hemskt och tråkigt...Jag vet hur det är.....

Stora kramar och många tankar till Heidi, Roberth och Kapten      Vi tänker på er...

R.I.P Chilli   Fias underbara mamma, och R.I.P Major  


Nu vet jag att det är ok. att jag skriver detta, annars hade jag självklart inte gjort det...

Ha en bra dag och puss på alla voffsingarna

Christina

Av Christina - 24 juni 2011 12:41

Trevlig Midsommar önskar vi alla trevliga människor och djur  

Detta kortet är på Maja från hennes första Midsommar 2003. Efter det har jag försökt att ta nyare kort på någon av hundarna med en krans på huvudet, men inte lyckats så därför lägger jag in detta idag.
Nu vet jag troligen varför mina svar på en del kommentarer klipps på mitten. Det är när jag gör tecknet för hjärta= < Som det blir så. Men jag vet att bloggplatsen jobbar på problemet. 

Nu kan jag avslöja att alla våra tre löptikar löper-har löpt på samma gång här. Niike har löpt klart, men Fia är mitt i och Maja är på G. in i höglöpet. Underbart, fast dom är supersnälla mot varandra och städar jättebra efter sig, alla 3   

Ha en fin Midsommar och puss på alla voffsingarna  
Christina

Av Christina - 20 juni 2011 17:39


  Kapten   Niike.

Nu är dessa två underbara hundar parade och vi ser framemot mitten av augusti med stor glädje och vi tycker alla detta ska bli jättekul  

Ett stort tack till Heidi och Robert på www.leonbergers.eu som låter oss låna deras fina och mysiga Kapten till Niikes första kull  Och även ett stort tack för ett toppenfint sammarbete mellan oss  

Niike och Kapten kompletterar varandra perfekt och tycker väldigt mycket om varandra  

När vi vet lite mer kommer jag att göra en Valpdagbok på våran hemsida där jag kommer att skriva ner det mesta som kan vara av intresse utåt.

Niike är nu ledig från Utställningar ett tag framöver. Men istället kommer Maja att göra comeback i sommar i Veteranklass. Var och när återkommer jag med längre fram  

På onsdag ska Maja och Fia ut och spåra igen med Ninna och mig. Men jag har spårat själv med alla mina 4 spårhundar under den senaste veckan. Maja och Fia fick i söndagsmorse gå ett spår som legat i 49 timmar i kraftig blåst och 45 mm. regn. Spåret gick genom dm-djupa bäckar och pölar, men båda hundarna spårade toppenbra ändå. Och jag hade inte trott annat heller   

En tråkig sak som jag upptäckt här är att mina svar på kommentarer ibland klipps av på mitten  Självklart är detta jättetråkigt och varför det blir så, det vet jag inte själv. Detta har nu hänt ett par gånger minst, ändå dubbelkollar jag allt jag skriver och svarar. Ska börja med att underteckna med mitt namn, syns inte det så är det ett halvt svar. Sorry alla drabbade   Jag tycker detta är jättetråkigt...

Ha en bra dag och puss på alla voffsingarna

Christina

Av Christina - 14 juni 2011 15:37

Kära lilla Bloggen: Jag har inte glömt av dig även om det ser så ut eftersom jag inget skrivit på 2 veckor  

Min högerhand opererades för Karpaltunnelsyndrom den 1/6 och trotts att jag är väldigt högerhänt har det gått perfekt att göra det mesta med vänster. Det jag absolut inte klarar är att skriva för hand, men det klarar man sig väldigt bra utan idag, som tur är. datorn är inga problem att skriva på. I morgon, onsdag, ska jag ta stygnen och själv få se hur det ser ut under bandaget.

Den senaste 1,5 veckorna har det varit fullt upp med massa nya saker, vad det är kommer jag att avslöja längre fram  

Nya kort på Fia och Maja:

 Amanda:   Och vad detta är vet jag inte. Tror att det är någon lava som blommar: Om bara en dryg vecka är det Midsommarafton. Sen vänder det snart och kvällarna blir ganska snabbt mörkare igen. Men jag gillar hösten också så det kvittar nästan för mig. Men den Svenska sommaren är underbar, så tro inte att jag tycker något annat.

Ha en bra dag och puss på voffsingarna   

Christina

       

   

Skapa flashcards