christinau

Alla inlägg under december 2011

Av Christina - 10 december 2011 15:14

I torsdags den 8/12 var vi ute och Viltspårade igen med Ninna i skogarna på Hisingen. Det var Majas Viltspår nummer 100 och det firade vi så klart med en liten flaska, 2 dl., Moet & Chandon-Champagne ute i skogen. Maja gick sitt första Viltspår på Norges Nationaldag den 17/5 2006. Passar ju alldeles utmärkt eftersom Maja är halvnorska. Hennes pappa är Skjaergaardens Harley Fat Boy  På samma gång gick min minsting, Niike, sitt Viltspår nummer 55. Även det värt att firas  

Bilder från SE UCH SE VCH Teamaides Fröken Fräken-Majas hundrade Viltspår:

 

   

På översta bilden är det Maja när hon väntar på Ninna. Bild nummer 2 är Maja och jag, bild nummer 3 är jag och Ninna och bild nummer fyra ser väl alla vad det är  

När jag började Vilstpåra med Oliwer för snart 6 år sen fick jag rådet att skriva ner alla spår vi går. I dag är jag glad att jag gjorde det, annars hade jag inte haft en aning om hur många spår vi gått.

Ett spår jag aldrig glömmer är Majas 39:onde den 17/1 2008 när jag tappade henne när hon fick Viltkänning på Älg i skogarna mellan Vänersborg och Uddevalla. Den gången var hon borta i 12 timmar och vi trodde nog aldrig att vi skulle fått tillbaka henne levande. Men som ett under hittades hon genomvåt-plaskblöt och väldigt medtagen vid ett hus mitt ute i skogarna mitt i natten när hon satt på trappan och vägrade gå därifrån. Hur långt hon sprungit då får vi aldrig veta.
Men det är en händelse jag aldrig glömmer...... Efter det köpte vi en hund-Gps som Maja hade på sig när hon spårade första tiden-året efter det.
Dessa 100 spår som Maja gått innebär ung. en sträcka på 9-10 mil sammanlagt. Hon har alltså spårat från Göteborg till lite norr om Uddevalla. Själv har jag sammanlagt med alla mina egna, hundar spårat ca: 30 mil. Det blir en sträcka melllan GBG-Oslo, GBG-Malmö och GBG-Örebro. På det tillkommer ett antal spår med hundar av andra raser. Hur många vet jag inte.
Under dessa 6 år ute i skogarna med Ninna har vi nog hunnit prata om det mesta. Men det är lika kul var gång vi ska ut i skogarna. Nu blir det ett uppehåll över Jul- och Nyårshelgerna. Men sen sätter vi igång igen och det ser vi så klart framemot. 

Ha en trevlig dag.

Christina


Skapa flashcards