christinau

Alla inlägg under februari 2012

Av Christina - 28 februari 2012 14:35

   

Niike är nu parad sedan någar veckor tillbaka med Enzo och mycket tyder på att hon är dräktig. Men vi skippar UL, luras hon så gör hon det ändå. Att släpa iväg med henne till Veterinär runt dag 28-30 var aldrig något vi ens funderade över. Stressen runt det och allt vad det innebär hade väl inte gett oss så mycket mer än att det kunde synts nått på UL den aktuella dagen, men det är ju ändå ingen garanti att det blir valpar, och tvärtom. Vet många som sett fosterblåsor på UL men sen kommer det inga valpar ändå. Och jag vet även dom som inga fosterblåsor sett och sen kommer det valpar ändå. Så nej, vi skippade det. Men det är MIN personliga åsikt om UL. Jag har full förståelse för alla som gör det, för det klart det oftast går bra. Och har man en fodertik od. så är det en helt annan sak. Men jag lyssnar på mina Läkarvänner och skippar UL.

Bilden nedan tog vi på dygn: 39

 

Framtills idag, några dagar efter denna bild togs har Niikes omfång ökat med 16 cm.   

Nu gör vi inget annat än att väntar och ser tiden an och vad som händer och sker  

Tusen tack och kram till Pia och Mathias på Lilla Äventyrets kennel för allt  

Ha en fin dag  

Christina

Av Christina - 1 februari 2012 08:25

I dag är det 3 veckor sen våran underbara Amanda vandrade över Regnbågsbron och saknaden är så klart stor efter våran lilla ljusa tjej  

 

Det blev hennes HD-D som gjorde slutet för Amanda. Men sen Jul har vi sett på henne att hon inte skulle vara med oss fram till våren   Nu kom slutet fortare än vi anat, på mindre än 1 dygn blev Amanda så mycket försämrad i bakbenen att det bara fanns en sak att göra: Ta det sista och absolut värsta beslutet man kan ta som hundägare. Sorgen är egoistisk men detta anser jag att man inte ska dra ut på för hundens skull och det är också den sista tjänsten man gör sin älskade hund  

I måndags hämtade vi hem Amandas urna så nu står den ihop med Sandy, Lukas och Wilmas urnor. Vi väljer alltid separat kremering och marmorurna till våra hundar.

Amanda har betytt allt för oss inom hund och som vi har idag. Denna vår kommer att innebära mer än en rolig och ny händelse inom hundvärlden för mig och oss. Men jag avslöjar inget mer just nu   Det kommer andra dagar.

 

Ha en bra dag i det underbart vackra vinterväder som i alla fall vi har här på Västkusten  

Christina


Ovido - Quiz & Flashcards