christinau

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Kapten och Niike

Av Christina - 20 juni 2011 17:39


  Kapten   Niike.

Nu är dessa två underbara hundar parade och vi ser framemot mitten av augusti med stor glädje och vi tycker alla detta ska bli jättekul  

Ett stort tack till Heidi och Robert på www.leonbergers.eu som låter oss låna deras fina och mysiga Kapten till Niikes första kull  Och även ett stort tack för ett toppenfint sammarbete mellan oss  

Niike och Kapten kompletterar varandra perfekt och tycker väldigt mycket om varandra  

När vi vet lite mer kommer jag att göra en Valpdagbok på våran hemsida där jag kommer att skriva ner det mesta som kan vara av intresse utåt.

Niike är nu ledig från Utställningar ett tag framöver. Men istället kommer Maja att göra comeback i sommar i Veteranklass. Var och när återkommer jag med längre fram  

På onsdag ska Maja och Fia ut och spåra igen med Ninna och mig. Men jag har spårat själv med alla mina 4 spårhundar under den senaste veckan. Maja och Fia fick i söndagsmorse gå ett spår som legat i 49 timmar i kraftig blåst och 45 mm. regn. Spåret gick genom dm-djupa bäckar och pölar, men båda hundarna spårade toppenbra ändå. Och jag hade inte trott annat heller   

En tråkig sak som jag upptäckt här är att mina svar på kommentarer ibland klipps av på mitten  Självklart är detta jättetråkigt och varför det blir så, det vet jag inte själv. Detta har nu hänt ett par gånger minst, ändå dubbelkollar jag allt jag skriver och svarar. Ska börja med att underteckna med mitt namn, syns inte det så är det ett halvt svar. Sorry alla drabbade   Jag tycker detta är jättetråkigt...

Ha en bra dag och puss på alla voffsingarna

Christina

 
 
Ingen bild

Heidi

20 juni 2011 18:33

Å så fint du skrivit!!!
Jag ser verkligen fram emot bebisarna <3
Många kramar

Christina

20 juni 2011 18:58

Vad roligt att du tycker det är bra=)
Vi ser framemot våra kommande bebisar och bara väntar på att det ska bli mitten av augusti så vi får se dom :)
Trevlig kväll och puss på Kapten från Niike:)
Kram på er alla:)
Christina

 
Maria

Maria

21 juni 2011 08:59

Grattis och Lycka Till med kommande kull, med tanke på att pappa är kapten och Husse nåt liknanade? blir temat pirater då? =)))

http://www.fairytrolls.com

Christina

21 juni 2011 15:27

Tusen tack, Maria=)
Jaa, vi har ju många sjöfolk i släkten, även vår äldste son jobbar på sjön.
Tack för pirattipset;) Ska lägga det på minnet=)Ha det bra=)
Christina

 
Eva,Lilleman & Qubus..

Eva,Lilleman & Qubus..

21 juni 2011 10:32

Hejsan !! Oj vad spännande med valpar,dom kommer att bli kanonfina med sådana föräldrar <3 LYCKA TILL !! Från mig & killarna,kram på er...

http://lejonkillarna.zoomin.se

Christina

21 juni 2011 18:03

Halloj=)
Tusen tack Eva m. flock=)
Ska bli jättekul och spännande, vi ser framemot mitten av augusti när våra mysiga Lejon väntas bli föräldrar:)
Kram på er:)
Christina

 
Ingen bild

anfia & Lillan

21 juni 2011 11:26

oj oj oj de e dom valparna som skall hållas låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååångt borta från mej!!!
Kramar till dej goaste christina <3

Christina

22 juni 2011 09:33

Neeeeeeeeeeeeeeeeäääääää ;) Jag förväntar mig minst ett besök av er här;)
Bara titta;)
Kram på er alla underbara 2- och 4-benta och ha en Trevlig Midsommar:)
Christina

 
Ingen bild

Lisalainen

21 juni 2011 11:30

Nu har jag varit inne o läst din blogg =) Jätte spännande med Kapten o Niike ♥ Vi håller tummarna o tassarna för er att det blir puppisar ♥ Jag oxå vansinnigt valpsjuk ♥ All lycka till ♥ och vad roligt att Maja kommer ut i sommar ♥ Kram Lisalainen

Christina

21 juni 2011 18:02

Vad gullig du är som skriver:)
Detta ska bli superkul och väldigt spännande, jag längtar till augusti:)
Tusen tack för tumm- och tasshållningen:)
Sten behöver ju komma ut med någon även denna sommar och ställa och det är kul att visa upp en sån välbehållen Veteran som Maja är:)
Kram:)
Christina

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

21 juni 2011 12:32

Ja nu har man tittat in i era blogg. Hoppas att det går bra för er. Kan man få länka till er från vår sida månnetro? Lättare att gå in om man har en direkt länk.

http://mrbamse.bloggagratis.se

Christina

21 juni 2011 18:03

Halloj=)
Jättekul att du hittade hit=) Självklart får du länka, jag gör detsamma till er från min hemsida.
Tusen tack :)Vi har en spännande tid framför oss:)
Trevlig Midsommar.
Christina

 
Christina

Christina

21 juni 2011 16:00

Tusen tack för era gulliga kommentarer=) Av någon anledning blir mina svar till flera av er bara halva=( Jag fattar inte varför.
Eva: Kram på dig och killarna <3
Lisalainen: Kram till er alla <3

http://www.hemsida.net/christina

 
Ingen bild

Cicci (Chefen :-) )

21 juni 2011 16:21

Jag är helt övertygad om att det kommer bli jättefina valpar efter Niike och Kapten. Jag blir helt valpsjuk och Bento skulle ju älska att ha en liten bror att ta hand om. Lycka till med kommande valpar! :-)

Christina

21 juni 2011 18:00

Tusen tack=)
Detta ska bli jättekul och ni får gärna komma hit och titta.
Hundar är ju flockdjur så Bento skulle säkert bli glad över en lillebror;)
Kul att se ditt riktiga namn, vi kallar dig ju för chefen;)
Trevlig midsommar:)
Christina

 
Rosangela

Rosangela

21 juni 2011 21:54

Ska bli spännande att följa de små när de kommer!

http://www.leosarna.se

Christina

27 juni 2011 09:26

Detta ska bli jättekul och vi ser framemot augusti när dom väntas komma till Världen:)Hoppas ni kommer hit och BARA tittar:)
Trevlig Midsommar:)
Christina

 
Ingen bild

Bamse och Valle

24 juni 2011 12:47

Hoppas ni får en härlig midsommar. Nospussar från brorsorna i Norr

Christina

27 juni 2011 12:11

Halloj=)
Sorry för mitt sena svar=( Trodde inte jag behövde logga inför att se kommentarer när jag tagit bort att jag måste godkänna dom=(
Hoppas ni hade en lika fin och lugn Midsommar vi vi hade.
Ha en bra dag och puss på er=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 21 april 2014 08:09

Det blir inga fler inlägg här, bloggen kommer att upphöra    ...

Av Christina - 18 april 2014 18:37

Snacka om att avslöja sig själv................. Kommande inlägg är nu lösenordsskyddade utom detta. ...

Av Christina - 18 maj 2013 05:48

Den 4 maj 2013 föddes Niikes andra valpkull  Allt gick bra och vi slapp snitta henne denna gången  5 underbara tikar blev det. Vi hade önskat oss en mindre kull denna gången ffa för Niikes skull och det fick vi. Vi hade väl även önskat en hanne, men ...

Av Christina - 23 mars 2013 13:30


Niike är nu parad igen sedan några veckor tillbaka. Ännu så länge är det för tidigt att säga något eller ens ana. Vi väntar med spänning på dom första tecknen från henne.   Stort tack till Pia och Mathias på Lilla Äventyrets Kennel som låter oss lå...

Av Christina - 17 december 2012 18:20

I lördags gjore Niike comeback i ringarna på Stockholmsutställningen. Det slutade väldigt bra: EXE 2:a i ÖKL CK och R-Cert. Men detta blev nog den enda uställningen innan näst valpkull till våren  ......................Vi får se.   Evelina å...

Skapa flashcards